KINDERFEESTJES

Wilt u graag het verjaardagsfeestje van uw kind op een andere manier vieren? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij hebben de kinderfeestjes in verschillende thema's. U kunt voor een geheel verzorgd feestje gaan, maar het is ook mogelijk om op onderdelen gebruik te maken van onze faciliteiten, kennis en kunde.

De thema's zijn:

- Glitter & Glamour

- Maak je eigen videoclip

- Circus

- Film in de bioscoop

- Ridder

- Pony

Wat kunt u van ons verwachten als u bij ons het kinderfeestje komt vieren:

We verzorgen voor u een compleet programma, waarbij u als ouder verder niets hoeft te doen dan kijken hoe de kinderen zich vermaken.

We ontvangen de jarige job met zijn/haar vriendjes, vriendinnetjes en ouder(s) in een mooi in stijl versierde ruimte. Elk feestje duurt van 14.00 tot ongeveer 17.30 uur. Minimaal aantal kinderen is 7 en maximaal aantal is 20. De kosten voor elk feestje bedraag € 15,00 per kind.

Glitter en Glamour

Bij dit thema beginnen we met een high-tea (lekkere zoetigheden en hartigheden ipv taart) en dan de kadootjes uitpakken. Daarna gaan we lekker optutten, kleding uitzoeken en op de catwalk oefenen, zodat de kinderen als echte modellen over de catwalk kunnen lopen. Tussendoor echte kinderchampagne met bonbons en ander lekkers. Als er nog tijd is kan er nog even lekker gedanst worden op en rond de catwalk. Als dan de frietjes en de snacks opgegeten zijn kunnen de kinderen zich gaan voorbereiden op een geweldige modeshow. In de uitnodiging zijn de ouders gevraagd om hun kinderen bij ons op te komen halen, zodat ze hun kinderen als echte modellen over de catwalk zien lopen.

Maak je eigen videoclip

Bij dit thema beginnen we met het versieren van wafels en het uitpakken van de kadootjes. Vooraf heeft de jarige

(in overleg met ons) aangegeven welke videoclip we gaan naspelen. We gaan dan eerst met de kinderen doorspreken wie wat wil

doen en dan gaan we oefenen. Vervolgens gaan we omkleden (indien nodig) en optutten. Vervolgens gaan we clip opnemen

vanuit verschillende hoeken. Als de opnames gebeurd zijn gaan de kinderen een film kijken in onze bioscoop en aansluitend

frietjes en snacks eten. Intussen gaat iemand van ons de clip (in grove lijnen) in elkaar monteren. Ook hierbij staat in de

uitnodiging aangegeven dat de ouders de kinderen bij ons op komen halen, zodat we met z'n alle het resultaat van de videoclip

kunnen bekijken. Ongeveer één week later krijgt de jarige job de clip op dvd.

Wil je ook dat de overige kinderen een DVD krijgen? Dan rekenen we daar € 3,00 per dvd voor.

Circus

Bij dit thema beginnen we ook met eten van taart of het versieren van wafels. Nadat de kadootjes zijn uitgepakt gaan we met de kinderen aan de slag om een kleine circusvoorstelling te maken. We verdelen de groep in kleinere groepjes en laten de kinderen allemaal per groep kennis maken met de verschillende onderdelen van het circus, zoals jongleren, ballonfiguren vouwen, clownsact, goochelen enz. Ook is er een spreekstalmeester nodig. Tussendoor is er wat te drinken en wat lekkers.

Vervolgens kunnen de kinderen zelf aangeven wat ze het liefste willen doen. Dan wordt er geschminkt, omgekleed en geoefend om zo een echte circusvoorstelling in elkaar te zetten. Ook bij dit feestje heeft op de uitnodiging gestaan dat de ouders hun kinderen bij ons komen halen en kijken dan gezamenlijk naar de spetterende circusvoorstelling die we die middag ingestudeerd hebben.

Dit kinderfeestje kan ook in de vorm van een toneelvoorstelling i.p.v. circusvoorstelling gedaan worden.

Film in de bioscoop

Na de taart en kadootjes gaan de kinderen een film (met drinken en popcorn) naar eigen keuze kijken. Daarna kan de middag nog aangevuld worden met spelletjes, knutselen en schmincken met de kinderen. Afhankelijk van de film kunnen we dit in het thema van de film doen. Ook hier sluiten we af met frietjes en een snack.

Ridders

Bij dit thema beginnen we niet met taart, maar met een Bourgondisch maal (ongesneden brood, kippenkluifjes, kruiken water), en worden ze ingewijd in de geheimen van de ridders van de ronde tafel. Na de inwijding worden de kadootjes één voor één uitgepakt (alle kadootjes krijgen een cijfer). Ridders geven de geschenken aan de heer van het kasteel waar ze gevraagd zijn voor een riddertoernooi. De jarige zal d.m.v. een lans de ballonnen kapot prikken waarin de cijfers van de kado’s zitten.

Voordat het toernooi gaat beginnen wordt er meer verteld over het toernooi. Het toernooi is bedoelt om alle belangrijke zaken te oefenen die ridders moeten kunnen. Zoals: (stok)paardrijden, lanssteken, pijl en boog schieten, zwaard vechten, jonkvrouw redden, draken verslaan, kastelen bestormen en op zoek gaan naar verloren schatten. Het toernooi gaat om de vaardigheden en niet om het winnen. Alle ridders krijgen een oorkonde meer naar huis.

Pony

Bij dit thema gaan we cake versieren in de vorm van een paardenhoofd en met snoep versieren. Vervolgens gaan we naar manege Bergemo (of indien mogelijk bij ons in de tuin) pony's poetsen en verzorgen. Vervolgens een ritje maken op de pony. Bij terugkomst gaan we hoefijzers versieren en verven. Dan kunnen de kinderen buiten nog wat spelletjes doen of op de trampoline springen. Intussen zetten wij het gourmetstel op tafel en kunnen de kinderen zelf pannekoeken bakken.

********************************************************************************************************************************

Alleen de thema-activiteiten bij ons:

Het is ook mogelijk om alleen de thema-activiteiten bij ons te doen en het begin (taart en kadootjes) en het einde van het feestje (frietjes en snacks) thuis of andere lokatie te doen.

Bovenstaande is de standaard uitvoering. Maar het natuurlijk mogelijk om zelf met ideeën en wensen te komen. Graag maken we een afspraak om het e.e.a. door te spreken.

Wilt u meer informatie over deze kinderfeestjes dan kunt u contact opnemen met Cindy via info@stichting4events.nl.